Виступ на засіданні ШМК
вихователів
«Використання інформаційних
технологій у
молодших школярів – як розвиток
творчого
потенціалу та пізнавальної
активності учнів»
Запровадження ІКТ у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність,
оскільки більшість дітей ознайомлюються з цим набагато раніше. Ні для кого все
не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання
будь-якого предмету. На сучасному
етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною
життя людини, вони перестали бути окремою обмеженою сферою економіки і бізнесу.
Сьогодні вони виступають об’єднувальною основою для побудови світового
інформаційного співтовариства, активно впливають на визначення вектора
світового прогресу. Одним із головних завдань початкової
школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у
рамках програми. Основним видом використання
комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні
уроки.
У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують
комп’ютерні засоби та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних
предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі
здібності.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
-
забезпечити
зворотній зв’язок в процесі навчання;
-
зробити
навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації
можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання
навчального матеріалу;
-
підвищити
наочність навчального процесу;
-
забезпечити
пошук інформації із різноманітних джерел;
-
індивідуалізувати
навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними
можливостями сприйняття.
-
організувати
колективну й групову роботи;
-
здійснювати
контроль навчальних досягнень;
-
створювати
сприятливу атмосферу для спілкування.
Використання мультимедійних інформаційних технологій в освіті дає
можливість зберегти
й опрацьовувати велику кількість різнорідної інформації (звукової, графічної,
текстової та відео) та компонувати її в зручному виді, сприяє:
-
розкриттю,
збереженню та розвитку індивідуальних і творчих здібностей учнів;
-
формуванню
в учнів пізнавальних можливостей, прагнення до самовдосконалення;
-
забезпеченню
комплексності вивчення явищ дійсності, безперервності взаємозв’язку між
гуманітарними, технічними науками та мистецтвом;
-
постійному
динамічному оновленню змісту, форм та методів навчальних процесів тощо.
Мультимедія – це спеціальна інтерактивна технологія, що забезпечує за
допомогою технічних і програмних засобів роботу з анімованою комп’ютерною
графікою і текстом, мовою, високоякісним звуком, нерухомими зображеннями і
рухомим відео. Якщо структурувати інформацію, з якою може працювати
мультимедія, то можна сказати, що мультимедія – синтез трьох стихій:
·
інформації
цифрового характеру (тексти, графіка, анімація);
·
аналогової
інформації візуального зображення (відео, фотокартки, картини тощо);
·
аналогової
інформації звуку (мова, музика, інші звуки).
Також варто відмітити, що «в особі» комп’ютера вчитель має і магнітофон, і
відеопрогравач, і фотоальбом з нескінченною кількістю ілюстрацій. Тому
комп'ютер можна «брати із собою» на кожен урок – урок пояснення навчального
матеріалу, урок перевірки отриманих знань і навичок, комбінований урок.
Незамінним помічником є комп’ютер при проведенні відкритих уроків. Він дозволяє
запускати музичні вставки, показувати слайд-шоу портретів та фотографій.
Що стосується проблем щодо використання мультимедійних продуктів у школі,
то тут найбільше занепокоєння викликає питання оволодіння азами комп’ютера
вчителями. На сьогодні майже кожна школа навіть без доступу до Інтернету може
створити власні розробки та методики проведення уроків із використанням
мультимедіа-технологій. Головне, щоб учителі не «боялися» комп’ютера, вбачали в
ньому незамінного помічника та універсального «демонстратора». Якщо немає
можливості проводити урок у кабінеті інформатики, можна виділити один ПК, який
легко демонтується та встановлюється у будь-якому класному приміщенні.
Розвернувши екран до учнів та назначивши оператора мультимедійного супроводу,
вчитель зможе зосередитися на процесі викладу матеріалу, і, якщо все йтиме
«гладко», зробить свій урок неповторним і цікавим для абсолютної більшості учнів.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
-
забезпечити
зворотній зв’язок в процесі навчання;
-
зробити
навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації
можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання
навчального матеріалу;
-
підвищити
наочність навчального процесу;
-
забезпечити
пошук інформації із різноманітних джерел;
-
індивідуалізувати
навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними
можливостями сприйняття.
-
організувати
колективну й групову роботи;
-
здійснювати
контроль навчальних досягнень;
-
створювати
сприятливу атмосферу для спілкування.
Комментариев нет:
Отправить комментарий