суббота, 25 ноября 2017 г.

Виступ на засіданні ШМК вихователів
«Використання інформаційних технологій у
молодших школярів – як розвиток творчого
потенціалу та пізнавальної активності учнів»

Запровадження ІКТ у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність, оскільки більшість дітей ознайомлюються з цим набагато раніше. Ні для кого все не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання будь-якого предмету.         На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини, вони перестали бути окремою обмеженою сферою економіки і бізнесу. Сьогодні вони виступають об’єднувальною основою для побудови світового інформаційного співтовариства, активно впливають на визначення вектора світового прогресу. Одним із головних завдань  початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. Основним  видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки.
У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують комп’ютерні засоби та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
-         забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання;
-         зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
-         підвищити наочність навчального процесу;
-         забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;
-         індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття.
-         організувати колективну й групову роботи;
-         здійснювати контроль навчальних досягнень;
-         створювати сприятливу атмосферу для спілкування.
Використання мультимедійних інформаційних технологій в освіті дає
можливість зберегти й опрацьовувати велику кількість різнорідної інформації (звукової, графічної, текстової та відео) та компонувати її в зручному виді, сприяє:
-         розкриттю, збереженню та розвитку індивідуальних і творчих здібностей учнів;
-         формуванню в учнів пізнавальних можливостей, прагнення до самовдосконалення;
-         забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, безперервності взаємозв’язку між гуманітарними, технічними науками та мистецтвом;
-         постійному динамічному оновленню змісту, форм та методів навчальних процесів тощо.
Мультимедія – це спеціальна інтерактивна технологія, що забезпечує за допомогою технічних і програмних засобів роботу з анімованою комп’ютерною графікою і текстом, мовою, високоякісним звуком, нерухомими зображеннями і рухомим відео. Якщо структурувати інформацію, з якою може працювати мультимедія, то можна сказати, що мультимедія – синтез трьох стихій:
·        інформації цифрового характеру (тексти, графіка, анімація);
·        аналогової інформації візуального зображення (відео, фотокартки, картини тощо);
·        аналогової інформації звуку (мова, музика, інші звуки).
Також варто відмітити, що «в особі» комп’ютера вчитель має і магнітофон, і відеопрогравач, і фотоальбом з нескінченною кількістю ілюстрацій. Тому комп'ютер можна «брати із собою» на кожен урок – урок пояснення навчального матеріалу, урок перевірки отриманих знань і навичок, комбінований урок. Незамінним помічником є комп’ютер при проведенні відкритих уроків. Він дозволяє запускати музичні вставки, показувати слайд-шоу портретів та фотографій.
Що стосується проблем щодо використання мультимедійних продуктів у школі, то тут найбільше занепокоєння викликає питання оволодіння азами комп’ютера вчителями. На сьогодні майже кожна школа навіть без доступу до Інтернету може створити власні розробки та методики проведення уроків із використанням мультимедіа-технологій. Головне, щоб учителі не «боялися» комп’ютера, вбачали в ньому незамінного помічника та універсального «демонстратора». Якщо немає можливості проводити урок у кабінеті інформатики, можна виділити один ПК, який легко демонтується та встановлюється у будь-якому класному приміщенні. Розвернувши екран до учнів та назначивши оператора мультимедійного супроводу, вчитель зможе зосередитися на процесі викладу матеріалу, і, якщо все йтиме «гладко», зробить свій урок неповторним і цікавим для абсолютної більшості учнів.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
-         забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання;
-         зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
-         підвищити наочність навчального процесу;
-         забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;
-         індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття.
-         організувати колективну й групову роботи;
-         здійснювати контроль навчальних досягнень;
-         створювати сприятливу атмосферу для спілкування.


                                       


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Розвивально - пізнавальне заняття