Конспект самопідготовки
Тема: Геометричні тіла і їх назви. Знаходження площі.
Мета: Закріпити знання учнів про поняття та назви геометричних тіл, вміння
розв’язувати задачі на знаходження площі прямокутника; вдосконалювати
обчислювальні навички; розвивати увагу, логічне мислення, пізнавальні інтереси,
допитливість; виховувати любов до математики, інтерес до відкриттів, жагу до
знань, бажання досягти успіху,
подорожувати.
Обладнання: підручники, картки з дидактичною грою
«Шифрувальники», картки з
диференційованим завданням, мультимедійна презентація.
Хід проведення:
І. Організація класу. Створення
емоційного, позитивного настрою кожної
дитини на подальшу роботу.
- Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок?
- А щоб був гарний настрій, треба
потрудитися. Побажаємо один одному успіхів. Усміхніться своєму сусідові.
- Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, тема нашого уроку самопідготовки
«Геометричні тіла і їх назви. Знаходження площі.». Слайд 1
-
І
працюємо ми за девізом:
Видумуй. Пробуй, твори! Слайд 2
Розум, фантазiю прояви!
Активним
i уважним будь
І
про кмiтливicть не забудь!
-
Сьогодні
вам задали домашнє завдання з математики №411, №482, №483.
II. Корекційно – розвивальний етап.
Дидактична гра «Шифрувальники». Слайд
3
-
Давайте
розв’яжемо з вами приклади, щоб дізнатись, що нас чекає на уроці.
О 72 : 6 = 12
Д 15 * 5 = 75
П 270 : 3 = 90
Р 31 * 8 = 248
Ж 22 * 6 = 132
90
|
12
|
75
|
12
|
248
|
12
|
132
|
п
|
о
|
д
|
о
|
р
|
о
|
ж
|
- Сьогодні ми з вами відправимось в кругосвітню подорож. Під час мандрівки ми
повинні:
- перевірити
свої знання з теми «Геометричні тіла
і їх назви. Знаходження площі.»;
- знайти для
себе нову інформацію, запам’ятати її;
- розвивати
увагу, логічне мислення через уміння розв’язувати задачі;
- вдосконалити
навички обчислення багатоцифрових чисел;
- Тому,
що це все необхідно для нелегкої
мандрівки життям. В подорож ми
вирушаємо на ось такому символічному кораблі. Слайд 4
- Отже, з собою берімо найнеобхідніше: знання,
уміння, навички. Приготуйте свої судові журнали. Під час мандрівки ви будете
робити відповідні записи. Попутного всім вітру!
- Запишіть дату
нашої подорожі.
грудня
Домашня робота
I зупинка – острів «Королівство
геометричних фігур». Слайд 5
-
Давайте
пригадаємо, які геометричні тіла ви вивчали на уроці.
Слайд 6
(Конус, циліндр,
паралелепіпед, призма, піраміда, зрізана піраміда, куля, куб).
-
А як
ці геометричні тіла будуть виглядати на площині? Слайд 7
(Трикутник,
прямокутник, прямокутник, п’ятикутник, трикутник, трапеція, коло, квадрат).
II зупинка – Острів Цікавих
задач. Слайд 8
-
Відкрийте
підручники. Задача № 411.
-
А які
предмети навколо вас нагадують вам геометричні тіла, які ви вивчили? Подивіться на екран та назвіть геометричні
тіла, на які схожі предмети, які ви бачите.
Дидактична гра «Конструктор». Слайд 9
-
Порахуйте
кількість прямокутників, трикутників, кіл на зображених малюнках.
III зупинка
– Острів «Прямокутники» Слайд 10
-
Діти,
слідуюча наша зупинка на таємничому
острові, назву якого ми повинні відгадати. Щоб її відгадати, ви повинні
розв’язати приклади, які приніс у листі нам птах.
-
Знайдіть
результати виразів і закресліть їх хрестиком у таблиці. З'єднайте відрізками
відповіді виразів. Яку фігуру отримали? (Прямокутник).
61+ (4+9) = 74
(54+28)+2 = 84
(49+34)+1+10 = 94
96+ (57- 57) = 96
(725 - 725)
+ 86 = 86
96-20 = 76
73
|
|
75
|
|
77
|
78
|
79
|
80
|
81
|
82
|
83
|
|
85
|
|
87
|
88
|
89
|
90
|
91
|
92
|
93
|
|
95
|
96
|
97
|
-
Отже
наш острів називається «Прямокутники».
-
Яка
геометрична фігура називається прямокутником? (Чотирикутник, у якого протилежні сторони рівні,
називається прямокутником).
-
Як
знайти площу прямокутника? Слайд 11
Щоб обчислити площу прямокутника, треба
визначити його довжину і ширину та знайти добуток цих чисел.
-
А як
знайти периметр прямокутника?
Щоб знайти периметр прямокутника, треба до ширини
прямокутника додати його довжину та помножити на 2.
III. Самостійна робота.
Відкрийте
підручники. Задача № 482. Слайд 12
1). 4 * 2 = 8(кв.см)
2). (4 + 2) *2 =
12 (см)
1). 6 * 3 = 18(кв.см)
2). (6 + 3) * 2 =
18 (см)
(Самостійна
робота в зошитах). Перевірка виконання на слайді.
Задача №483.
1). 8 * 2 = 16(кв.см)
2).(2 + 8) * 2 =
20(см)
(Самостійна
робота в зошитах). Перевірка виконання коментовано з місця.
Індивідуальна робота за картками.(Грабар Руслан,
Козар Антон, Карауш Дмитро)
IV зупинка – Острів Відпочинку Слайд 13
-
А ось
наш корабель зупинився біля острову Відпочинку. І на
ньому нас вітає гостинний народ острова своїми запальними рухами «Чунга –
Чанга».
Фізкультхвилинка.
(Виконується під фонограму).
Горобцям не до
науки.
Ох, давно вже
терплять руки.
Затекли і ніжки,
й крила.
Горобчиха зве до діла: -
А ну, славні малюки,
Стали струнко,
мов грибки
Крила вгору
піднімайте,
Ними добре
помахайте,
Головою
покрутіть,
Ніжками
потупотіть,
Навкруг себе оберніться,
Швидше, швидше,
не лініться.
Стане легко й добре враз.
Відпочили, все
гаразд.
V зупинка – Острів Дельфінів Слайд 14
-Слідуюча наша зупинка на Острові Дельфінів. Нас зустрічає дельфін, у якого для
вас є задача. (Треба підрахувати вагу
дельфіна). Слайд 15
( х + х) : 14 = 3
1). 14 * 3 = 42
2). 42 : 2 = 21
3). 21+ 21 + 21 = 63
4). 63 + 63 = 126
IV. Заключний етап.
VI зупинка – Острів Скарбів Слайд 16
-
І ось
наша остання зупинка - Острів Скарбів. Ви бачите сундук, який відкриває ключик
ваших знань. Сундук відкриється, коли ви відповісте на питання.
Питання:
-
Чим
різняться геометричні фігури і геометричні тіла?
(Геометричні тіла об’ємні і знаходяться у
просторі, а геометричні фігури плоскі і знаходяться на площині).
-
Наведіть
приклади геометричних фігур, геометричних тіл.
(Трикутник, прямокутник,
прямокутник, п’ятикутник, трикутник, трапеція, коло, квадрат; конус, циліндр,
паралелепіпед, призма, піраміда, зрізана піраміда, куля, куб ).
-
Як
знайти площу прямокутника?
( Щоб обчислити площу
прямокутника, треба визначити його довжину і ширину та знайти добуток цих
чисел).
-
А як
знайти периметр прямокутника?
( Щоб
знайти периметр прямокутника, треба до ширини прямокутника додати його довжину
та помножити на 2).
-
Як
бачите, діти, ви вірно відповіли на всі питання і сундук відкрився, а в ньому
знаходиться великий скарб – ваші знання.
Підсумок. Слайд 17
-
Отже, ми сьогодні здійснили дуже
цікаву подорож . Навчились додавати і віднімати величини, удосконалили вміння
розв’язувати задачі. Я помітила, що команда працювала злагоджено,
активно. Завдяки цьому нам вдалося уникнути рифів помилок та шквальних вітрів
незнання. Ви всі великі молодці! Слайд 18
Комментариев нет:
Отправить комментарий